Magyarországon járt nemrég Alle Farben, és rövid ittléte alatt egy budapesti szórakozóhelyen is zenélt. A német DJ, eredeti nevén Frans Zimmer 1985-ben született Berlinben, napjainkban pedig már a világ számos pontján ismerik zenéjét. Sokaknak elsőként a She Moves című dal kapcsán ugorhat be a neve, amelyben Graham Candy is közreműködött, és eddig több mint 10 millióan látták világszerte.
Petőfi Rádió: Azt olvastam, eredeti terveid között az szerepelt, hogy művészettel szeretnél foglalkozni, és ezt is szeretnéd tanulni. Majd számos különböző munkát is végeztél. Akkoriban is olyan fontos volt számodra a zene, mint napjainkban?
Alle Farben: Igen, de akkor még sajnos nem tudtam pénzt keresni a zenével, úgyhogy más-más helyeken voltam kénytelen dolgozni. Voltam pincér, pultos, és még konyhai segéd is…
PR: Az osztrák építész és festő, Friedensreich Hundertwasser közell áll hozzád. Mesélnél arról, hogy miért olyan különleges ő a számodra?
AF: Nos, a zenei karrierem kezdetén, mint mondtam, művészetet szerettem volna tanulni, így voltak számomra fontos művészek, és ilyen volt Hundertwasser is. Ezért a karrierem elején „Hundertfarbennek” is hívtam magam, és ez még közelített Hundertwasserhez. Most már nem annyira fontosak számomra a művészek, mint régen, de persze még mindig nagyon szeretem őket, rengeteg művész ismerősöm is van! Végül is ez az, ahonnan ered a nevem.
PR: Véleményem szerint nagyon jó nevet választottál, mivel az Alle Farben annyit tesz, minden szín. Az analógiánál maradva, te mennyire látod sokszínűnek a zenei életet? Kik a kedvenceid?
AF: Én csupán a német zenei piacról tudok nyilatkozni, mivel azt ismerem, a világpiacot nem annyira. Ha a német zenei világot nézzük, akkor azt láthatjuk, hogy nagyon-nagyon megváltozott. Ma már rengeteg irányba nyitott, ebbe beleértve a kisebb kiadókat is. És persze kifejezetten azon zenék felé, amiket én is játszom, részben ezért is tűnik úgy, hogy színesebb lett!
PR: Nálunk a legnagyobb slágered egyértelműen a She Moves. Elmondanád nekünk, mi inspirált, hogyan készült a dal?
AF: Én úgy érzem, hogy miközben ez a zene készült, rengeteget változott. Sőt ez volt az egyik zene az albumról, ami a legtöbbet változott! Ezen dolgoztunk a legtöbbet, mert először lényegében egy zongora-dal volt, és emellett sokkal klubosabban hangzott. De a zenészekkel töltött idő a stúdióban megváltoztatta, szerencsés véletlenek összeolvadása, hogy végül Graham és a gitározás is belekerült. Ezek előtt egy zongora-dal volt a számítógépen, majd mondták, hogy meg kéne próbálni egy gitárt is, aztán meg egy jó énekest, ez lett Graham, és így végül nagyon jó lett.
PR: Gondolom, rengeteget utazol keresztül-kasul Németországban és Európában. Van valahol egy kedvenc helyed?
AF: Hát, az elmúlt évben sok barátot szereztem, így amikor utazom, igyekszek mindenhova beköszönni. A kedvenc helyeim azok, ahol vannak barátaim, és jól érzem magam! Múlt héten például Írországban voltam, ahol szintén vannak barátaim, és őket is meglátogattam a lakóhelyükön, és csináltunk egy szabadnapot! Ez nagyon jó volt, de szerintem mindenhol jó lehet, ahol az emberektől pozitív visszajelzéseket kapsz.
PR: Milyennek látod a német popipar jelenét és jövőét?
AF: Én úgy látom, hogy nagyon szépen jön felfelé a deep-house, úgyhogy ez most eléggé megy Németországban. Tehát a toplistákon is egyre több az ilyen stílusú zene. Úgy gondolom ez lesz a közeljövő zenéje, szóval úgy érzem, hogy jó helyen vagyok, mivel én is deep-house-t játszom!
PR: Számíthatunk tőled a közeljövőben egy új dalra, vagy együttműködésre valakivel?
AF: Igen, vannak ilyen jellegű terveim, de ez még eléggé képlékeny, mivel vannak előadók, akikkel szeretnék együtt dolgozni, és vannak, akikkel talán. De ezt még nem tudnám megmondani, mivel még semmi sem biztos. De a jövőt illetően: szeretnék majd egy második albumot is készíteni, mivel az első album jól hatott a közönségre, és sok ötletem volt, amiket abba bele tudtam volna vinni. Most már tudom, hogy milyen egy albumot készíteni, így még több ötletem van! Jövőre el fogok kezdeni készíteni egy második albumot!
PR: Végül még csak annyit, hogy mi volt az első albumod koncepciója?
AF: Nos, a koncepció az volt, hogy az elektronikus zenében több legyen a hangszer, és ezzel tegyük még természetesebbé a klubzenét. Nem csinálhattam egy „sima” techno, vagy house albumot. Olyan albumot szerettem volna, ami kényelmes, és amit otthon is tudsz kikapcsolódásképpen hallgatni!
Szöveg és fotó: Fekete László